Alumni SMK Teluk Panglima Garang

Ilmu Rukun Hidup
 
HomeCalendarFAQSearchRegisterMemberlistUsergroupsLog in

Share | 
 

 INDAHNYA SEKOLAH KU

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
ahmad jaidi



Number of posts : 12
Age : 49
Location : kuala lumpur/sijangkang
Registration date : 2008-04-28

PostSubject: INDAHNYA SEKOLAH KU   Mon Apr 28, 2008 4:03 pm

Baru2 ini saya ada menghantar anak ke sekolah ini (asrama). amat menyedihkan keadaan sekolah ini seperti rumah setinggan. kotor dan tiada peraturan.

mana perginya pengurusan... tiada apa yang di banggakan sebagai mentor kepada anak2.

please komen.. jika tuan2 dan puan2 sayangkan sekolah ini.
Back to top Go down
View user profile
enyusry



Number of posts : 135
Age : 34
Location : now at perlis
Registration date : 2007-12-03

PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Tue Apr 29, 2008 11:23 pm

da lame x pegi sekolah tu.. x tau ape perkembangan pon..
Back to top Go down
View user profile
anaz 5v2



Number of posts : 229
Age : 34
Location : kg cjAngkANg tLk pUnK 5 gArAnG
Registration date : 2007-12-03

PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Wed Apr 30, 2008 9:13 am

ahmad jaidi wrote:
Baru2 ini saya ada menghantar anak ke sekolah ini (asrama). amat menyedihkan keadaan sekolah ini seperti rumah setinggan. kotor dan tiada peraturan.

mana perginya pengurusan... tiada apa yang di banggakan sebagai mentor kepada anak2.

please komen.. jika tuan2 dan puan2 sayangkan sekolah ini.

saya cadangkan agar abg laporkan perkara nie kat YDP PIBG SMKTPG. sedih plak bila sy bc kritikan dr abg ahmad jaidi.
Back to top Go down
View user profile
edjames



Number of posts : 125
Age : 34
Location : Klang
Registration date : 2007-12-02

PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Sat May 03, 2008 2:13 am

Salam to all members...

Kejadian nie pun aku dah sedar masa aku mula tangkap pic utk dimuatkan dalam website sek nanti..alahai mcm nie ke asrama sek aku? tak terurus...keindahan pun kurang. Yang berkenaan perlu mengambil serius hal kebersihan dan keselesaan bagi memastikan pelajar-pelajar selesa untk menginap dan peraturan sentiasa dipatuhi. Alam persekolahan dan mungkin kehidupan di asrama merupakan medan terbaik utk pembinaan mental spritual pelajar menghadapi alam hidup yg sebenar.

"Kehidupan asrama mengajar aku menjadi manusia"
Back to top Go down
View user profile http://smktpg.forumn.org
saya



Number of posts : 314
Location : everywhere
Registration date : 2008-03-11

PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Sun May 04, 2008 2:02 pm

edjames wrote:
Salam to all members...

Kejadian nie pun aku dah sedar masa aku mula tangkap pic utk dimuatkan dalam website sek nanti..alahai mcm nie ke asrama sek aku? tak terurus...keindahan pun kurang. Yang berkenaan perlu mengambil serius hal kebersihan dan keselesaan bagi memastikan pelajar-pelajar selesa untk menginap dan peraturan sentiasa dipatuhi. Alam persekolahan dan mungkin kehidupan di asrama merupakan medan terbaik utk pembinaan mental spritual pelajar menghadapi alam hidup yg sebenar.

"Kehidupan asrama mengajar aku menjadi manusia"

sy rasa semua pihak kena pandang serius tentang perkara mcm ni, jgn harap sebelah pihak je yg perlu menanganinya. Sy rasa medan yg paling sesuai utk membincangkan hal ini ialah masa Mesyuarat Agung PIBG sekolah, sbb disini lah para ibubapa, penjaga n guru berkumpul. Jd semua pihak perlu mengambil peluang utk membincangkan hal2 yg berkaitan bagi membantu meningkatkan prestasi pelajar, prestasi sekolah dan keadaan fizikal sekolah agar pelajar dapat belajar dgn sempurna n selesa. Berdasarkan pengalaman sy, Mesyuarat agung PIBG slalunya kurang mendapat perhatian dr ibu bapa atau penjaga. Yang sudi hadir dan melibatkan diri cuma sebahagian shj atau lebih kurang 20-30%. Kalau ibu bapa n penjaga mengambil bahagian n aktif memperjuangkan nasib sekolah, sy pasti sekolah ini tidak akn menerima nasib spt ini.


ini pendapat saya je...
kalu ada tersalah kata, tersilap bicara..
sy mohon..
maaf zahir batin...hu3
mekasih..
Smile
Back to top Go down
View user profile
bekaspel
Guest



PostSubject: anda mesti tahu   Wed May 28, 2008 7:08 pm

Mad Saya rasa saya patut beritahu semua ini.

Dulu kementerian kata tak nak laksana hukuman rotan...
Mana ada? Hukuman rotan tetapt juga dilaksanakan..
Pasal itu pelajar memberontak...
Cibai punya cikgu...
Kenapa tak ikut arahan kementerian...
Kini kementerian kata nak kuatkuasa rotan balik sebab kononnya cikgu
tak sanggup melepaskan pelajar nakal. Tanya lain kali, sebab kenapa pelajar itu memberontak!

Semua pelajar, saya seru supaya kita bantah tindakan cikgu dulu.
Cikgu Zaiton, barah otak...
Cikgu Hir Jantan terlebih makan kopi Jantan Haiwan,
Bangkit Pelajar SMKTPG....
Jangan biar diri anda di perbodohkan.........
Katkan tidak pada yuran tambahan...
Guru-guru penipu..
Mereka banyak langgar arahan kementerian sejak 1998.
Sebab mulut pelajar mereka tutup, sebab itu rahsia tidak terdedah.
Tapi kini, kita jangan biarkan perkara ini menjadi rahsia...
Ayuh........bangkit dari kegilaan ini...... lol! cheers Mad
Back to top Go down
edjames



Number of posts : 125
Age : 34
Location : Klang
Registration date : 2007-12-02

PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Thu May 29, 2008 10:38 pm

Wahh berat nie..kes rotan2..aku juga agak tertarik nak beri komen sikit mengenai kes rotan-merotan nie sakit ooo klu kena rotan.
kita berbalik kepada hukuman rotan nie..apekah sebabnye hukuman nie perlu dilaksanakan??isunye skrg nie disiplin pelajar yang semakin meruncing. Memang akan timbul soal kewajaran hukuman merotan nie sbb dulu pernah diberi kuasa kepada guru tetapi kuasa tu telah diambil balik dgn alasan biarlah pelajar dididik dgn penuh berhemah...tp tu dulu lah..zaman skrg nie aku juga kurang setujulah hukuman rotan dilaksanakan. tetapi rotan dgn tujuan mendidik perlu supaya pelajar tu sedar dan insaf.

Kenapa nak rotan pelajar?? bagi aku apa yang dapat kita lihat ari ni ialah pelajar semakin berani mempertikaikan tentang peraturan dan disiplin sekolah, keras kepala, belagak samseng, umur baru setahun jaguh nak tunjuk besar kepala..wtf!! hormat la sikit org tua. Pernah dulu ada kes dilaporkan pelajar mencekik seorang guru perempuan yang sehingga kini diberitakan masih trauma dengan peristiwa yang berlaku. pastu yg terbaru aku baca dr paper seorg guru dimalukan oleh pelajar dihadapan murid..hanya kerana guru tersebut berniat nak menghukum pelajar..pelajar tu pun mengadu lah kat parent..kononnye parent nie berpangkat la panggil kwn utk menangkap guru tersebut..yg menjadi persoalannye patut ke seorg bapa mengikut kata seorg anak yg telah membuat salah dan perlu diajar dan dididik?..nie lah yg menjadi masalah juga. Apabila kuasa untuk mendisiplinkan pelajar disekat kepada guru-guru dan tangan guru-guru "diikat" daripada mengambil tindakan kepada pelajar maka pelajar merasakan diri mereka terlalu kebal untuk dikenakan tindakan oleh guru..tu yg terjadinye kes seperti aku sebutkan.

Memang kita tidak dapat nafikan terdapat juga kes yang guru-guru yang mengambil tindakan diluar daripada peraturan yang ditetapkan tetapi ia tidak seharusnya dijadikan sebagai kayu ukur kepada semua guru yg akan membuat demikian. Bila hukuman rotan nie tidak dilaksanakan, pastinye tugas untuk mendisiplinkan pelajar menjadi rumit kerana terlalu banyak langkah-langkah yang perlu dituruti sebelum sesuatu tindakan diambil. Bila perkara ini berlaku, langkah yang paling mudah guru ambil adalah dengan mengabaikan sahaja kes disiplin yang berlaku...lantak la...bila kes gejala displin meningkat kata guru tak buat kerja..nie lg satu wtf!!

Kita perlu sedar bahawa tanggungjawab lebih kurang beratur-ratus ribu orang guru yang terpaksa mengawal dan mendidik pelajar diseluruh negara yang berjumlah 6 juta orang terlalu berat untuk dilaksanakan. Bukan semua pelajar yang hadir ke sekolah dengan seikhlas hati untuk mendapatkan ilmu dan bimbingan. byk ragam pelajar perlu "dilayan" yang akhirnya mengganggu tugas sebenar guru untuk mendidik. kadang2 kita lebih mengutamakan berapa banyak "A" yang akan pelajar akan perolehi daripada mengambil kira pembinaan insan terhadap anak-anak.

Aku berharap peraturan yg ada sekarang nie dikemaskini bagi membolehkan tindakan diambil oleh guru terhadap pelajar..End

Kepada pelajar hormatlah guru sebagai pendidik yg akan mencurahkan ilmu. Nilailah dan muasabah lah diri sendiri knp dihukuman. Ambillah hukuman itu sebagai satu iktibar agar membaiki perilaku menjadi org yg lebih berdisplin. Tiada seorg guru yg inginkan anak muridnye menjadi insan tak berguna. Tanpa guru tak mungkin seorg tu akan berjaya..Thanks

P/S : Apakah hukuman yg paling wajar utk mendidik murid??

bekaspel wrote:
Mad Saya rasa saya patut beritahu semua ini.

Dulu kementerian kata tak nak laksana hukuman rotan...
Mana ada? Hukuman rotan tetapt juga dilaksanakan..
Pasal itu pelajar memberontak...
Cibai punya cikgu...
Kenapa tak ikut arahan kementerian...
Kini kementerian kata nak kuatkuasa rotan balik sebab kononnya cikgu
tak sanggup melepaskan pelajar nakal. Tanya lain kali, sebab kenapa pelajar itu memberontak!

Semua pelajar, saya seru supaya kita bantah tindakan cikgu dulu.
Cikgu Zaiton, barah otak...
Cikgu Hir Jantan terlebih makan kopi Jantan Haiwan,
Bangkit Pelajar SMKTPG....
Jangan biar diri anda di perbodohkan.........
Katkan tidak pada yuran tambahan...
Guru-guru penipu..
Mereka banyak langgar arahan kementerian sejak 1998.
Sebab mulut pelajar mereka tutup, sebab itu rahsia tidak terdedah.
Tapi kini, kita jangan biarkan perkara ini menjadi rahsia...
Ayuh........bangkit dari kegilaan ini...... lol! cheers Mad
Back to top Go down
View user profile http://smktpg.forumn.org
iena_jr



Number of posts : 38
Registration date : 2008-08-07

PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Sat Aug 09, 2008 9:11 pm

ahmad jaidi wrote:
Baru2 ini saya ada menghantar anak ke sekolah ini (asrama). amat menyedihkan keadaan sekolah ini seperti rumah setinggan. kotor dan tiada peraturan.

mana perginya pengurusan... tiada apa yang di banggakan sebagai mentor kepada anak2.

please komen.. jika tuan2 dan puan2 sayangkan sekolah ini.

berapa lamakah anak encik di asrama? tujuan dihantar ke asrama?

Cadangan saya:

1) ape kata,encik sponsor asrama tersebut? kemungkinan masalah ini dpt ditangani dgn sesegera mungkin..

2)selain itu, hantar anak encik kat sekolah2 swasta..ISKL,sri garden, cempaka girls college dsb...yuran yg dibayar adelah setimpal dgn perkhidmatan yg ditawarkan...

3) seterusnya,beri cadangan2 yg membina..jgn mengata je lebih...

Sekian...~
Back to top Go down
View user profile
ahmad jaidi



Number of posts : 12
Age : 49
Location : kuala lumpur/sijangkang
Registration date : 2008-04-28

PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Thu Nov 06, 2008 8:53 am

sorry la ... lama tak tengok web...

anyway thank untuk komen yang baik...
alhamdullillah ..sekolah dah ada perubahan sikit....
cuma pintu pagar dan kawalan keluar masuk belum diperbaiki..

kepada bekas pelajar.... jangan dok salahkan guru atau caci mereka...saya cadangkankan untuk minta maaf.. kerana sumbangan guru tak terkira pahalanye... yang tak baik tu sebenarnye perangai kita..
Back to top Go down
View user profile
iena_jr



Number of posts : 38
Registration date : 2008-08-07

PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Thu Nov 20, 2008 6:59 pm

terima kasih..dah ada la jugak... pagar semakin bertembok..menyukarkan pelajar2 untuk lariiii...Tapi boleh je panjat kan..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: INDAHNYA SEKOLAH KU   Today at 5:46 am

Back to top Go down
 
INDAHNYA SEKOLAH KU
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Perempuan Amerika ini berfoto bugil di sekolah Katolik
» Inspiratif : Sekolah Darurat si Kembar Sri Rosyati dan Sri Irianingsih
» Mengapa yah sekolah kristen itu berbahaya bagi anak-anak?
» Kelakuan anak sekolah jaman sekarang
» Sekolah di Kota Sukabumi Diminta Sediakan Masjid

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Alumni SMK Teluk Panglima Garang :: SMKTPG General Talk Zone :: Free talk a.k.a Lepas Geram-
Jump to: